محل تبلیغات شما

احمد دیناری؛ مشاور،سخنران و نویسنده مهارت های بازاریابی و فروش گردشگری و هتل داری

هتلداری و صنعت مهمانپذیری روز به روز در حال رشد بوده و یکی از ارکان اصلی گردشگری به شمار می رود. در فرایند سفر و یا به عبارتی در ارکان تشکیل دهنده یک بسته سفر، اقامت یکی از مهمترین دغدغه های گردشگران در مقصد به شمار می رود و ارتباط مستقیمی با آسایش، رفاه، امنیت خاطر و خلق تجربه شیرین سفر برای آنها دارد. لذا مدیران هتل ها نقش بسیار موثری در خلق این تجربه و کمک به بازگشت مجدد مسافران به مقاصد گردشگری و واحدهای اقامتی یک مقصد گردشگری ایفا می کنند.

ویژگی های مهم یک مدیر هتل حرفه ای و برجسته از نظر من که وی را از سایر مدیران هتل ها متمایز می نماید عبارتند از :

- مطلع و دارای دانش کافی در حوزه هتل داری : مدرک تحصیلی مرتبط شرط لازم برای موفقیت وی به شمار می رود اما شرط کافی نیست و مدیر حرفه ای همواره به دنبال کسب دانش تخصصی و به روز در این حوزه است. طی دوره های کاربردی و مهارتی همچون : امور مالی، مدیریت عمومی واحدهای اقامتی یا تاسیسات گردشگری، مدیریت تخصصی هتل،بازاریابی و فروش، آداب و لگوهای رفتاری و تشریفات و .

- آشنا با نرم افزارهای کاربردی رایانه ای همچون ورد - پاور پوینت - اکسل و .

- آشنایی با زبان خارجی (ترجیحا زبان انگلیسی)

- آشنایی با آخرین قوانین و مقررات مورد عمل هتل داری کشور همچون : آیین نامه تاسیسات گردشگری، دستورالعمل های نظارت - نرخ گذاری - رزرو اتاق در هتل - رسیدگی به شکایات - استانداردسازی هتل ها - قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و آیین نامه اجرایی آن - ضوابط فنی و معماری هتل ها و سایر قوانین و مقررات اربردی و مهم. در این خصوص پیشنهاد می کنم فهرستی از این ضوابط مهم تهیه و پس از پرینت در قالب جزوه ای منسجم مورد استفاده مدیران قرار گیرد. 

- آشنایی با امور مالی (آشنایی کلی)

- تفکر بازاریابی نوین و ایجاد واحد بازاریابی در هتل با شرح وظایف و ساختار مشخص

- مدیریت شبکه های اجتماعی از طریق پرسنل مطلع و علاقه مند

- ارتباطات برون سازمانی مناسب و موثر با تشکل حرفه ای هتل داران و ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، شهرداری منطقه ، امور مالیاتی و .

- بهره گیری از مشاوران خبره و کاربلد در حوزه های مالیاتی، بیمه، کار، بازاریابی، حقوقی ، مالی، ثبتی و .

- مدیریت تجربه ، شکایات و ارتباط با مشتریان و پیاده سازی طرح های آن در هتل

- به شاخص های مهم کیفیت خدمات هتل داری توجه ویژه ای داشته و همواره در صدد ارزیابی و تحلیل آنها می باشد. شاخصهایی نظیر : نحوه برخورد با میهمان، نحوه پاسخگویی، تعیین فرایندها، نور، صدا، بو، رنگ، آموزش های مهارتی، تجهیزات مناسب، استقبال، بدرقه، بهداشت، ایمنی، نرخ و .

- حضور مستمر در رویدادهای مربوط به حوزه گردشگری و هتل داری ( نشست ها، سمینارها، همایش ها، کنفرانس ها، جشنواره ها، نمایشگاهها و .) با هدف دانش افزایی، کسب تجربه ، تقویت ارتباطات و .

- پرهیز از چند شغله بودن به ویژه شغلهای دوم و سومی که هیچ گونه ارتباطی با صنعت هتلداری ندارند و باعث تلف شدن وقت و عدم تمرکز مدیر هتل می شوند.

- نگاه بلند مدت به هتل داری و اهداف آن

- مردم داری ( تواضع، پرهیز از آفت همه چیزدانی، پیگیری امور مردم، خوش رویی، خوش صحبتی، خوش پوشی، خوش قلبی، صبرو شکیبایی، خویشتن داری و .)

- آداب دانی و رعایت اصول تشریفات که اساس کسب و کار مهمانپذیری است. از طریق آموزش های مهارتی و رعایت اصول آن می توان این ویژگی را در خود تقویت نمود.

* فراموش نکنید که برند مدیر هتل باید با برند هتل یکدیگر را در آغوش بگیرند و مکمل یکدیگر باشند. به شخصه معتقدم وقتی مدیر یک هتل برجسته و متفاوت است، هتل هم در بازار هتل داری متفاوت و برجسته خواهد بود. 

مدیران هتل ها بایستی تلاش کنند تا از طریق به کارگیری موارد گفته شده و یا تقویت این ویژگی ها و مهارت ها در خود، دربین 10 درصد اول مدیران هتل حرفه ای و توانمند شهر و کشور خود قرار گیرند.

و سایر ویژگی ها که در آینده بیشتر بدانها خواهم پرداخت .

همه چیز بازاریابی و بازاریابی همه چیز در تاسیسات گردشگری است!

رویداد یک روزه سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور برگزار شد

نکلاتی در خصوص آداب دست دادن (چه کسی اول دست دراز می کند؟)

هتل ,های ,داری ,ها ,ای ,مدیر ,هتل داری ,مدیر هتل ,حرفه ای ,هتل ها ,گردشگری و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

*میگذرد*