محل تبلیغات شما

دکتر احمد روستا چه زیبا می گوید :

شناسایی، شناساندن، رضایت                           کند بازاریابی را حکایت

دریغا قدر آن را کس نداند                                   در این آشفته بازار ولایت

در حقیقت در این شعر کوتاه ماموریت اصلی و به عبارتی دیگر اهداف اصلی بازاریابی در 3 حوزه مهم ذیل تعیین شده است :

- شناسایی ( شناسایی مشتریان یا بازارهای هدف و نیازها و خواسته هایشان)

- شناساندن ( معرفی و تبلیغ کالا و خدمات قابل عرضه در یک کسب و کار به بازار هدف یا مخاطبان)

- جلب رضایت مشتری یا مخاطب

در واقع تاکید بازاریابی نوین گردشگری نیز بر شناخت بازارهای هدف و نیازهای آن و سپس تولید کالا و خدمات بر اساس نیاز جامعه مخاطب و  استفاده از ابزارهای موثر جهت معرفی ، جذب و جلب رضایت مشتری است به نحوی که منجر به افزایش سود در کسب و کارهای گردشگری گردد.

متاسفانه با شدت گرفتن رقابت در بازار گردشگری و افزایش رقبا و همچنین تحول در تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، هنوز هم بسیاری از صاحبان کسب و کارهای گردشگری اندر خم یک کوچه بوده و به اهمیت بخش بازاریابی و فروش پی نبرده اند و همچنان این بخش را به عنوان بخشی هزینه بر قلمداد کرده و به دنبال سودهای مقطعی می باشند. در حالیکه بخش بازاریابی با انجام تحقیقات بازار، تهیه برنامه های عملیاتی بازاریابی و . تلاش می کند تا از فروش تاسیسات گردشگری پشتیبانی و به افزایش درصد اشغال اتاق واحدهای اقامتی و سود سایر تاسیسات گردشگری کمک کند. 

به تعبیری قوام و دوام کسب و کارهای گردشگری به شدت وابسته به بکارگیری ابزارهای و روشهای نوین بازاریابی است و بدون آن ادامه حیات کسب و کار میسر نخواهد بود. 

به قول پیتر دراکر؛ همه چیز بازاریابی است و بازاریابی همه چیز است. لذا به کلیه مدیران و صاحبان تاسیسات گردشگری توصیه می شود قدرت بازاریابی را در کسب و کارهای خود دست کم نگرفته و تا می توانند این بخش را تقویت و حمایت کنند. مسلما نتیجه مثبت این رویکرد و عملکرد در مدت زمانی کوتاه در کسب و کارشان نمایان خواهد شد.

احمد دیناری؛ مشاور، سخنران و نویسنده مهارت های بازاریابی، فروش و برندسازی گردشگری

همه چیز بازاریابی و بازاریابی همه چیز در تاسیسات گردشگری است!

رویداد یک روزه سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور برگزار شد

نکلاتی در خصوص آداب دست دادن (چه کسی اول دست دراز می کند؟)

  ,بازاریابی ,گردشگری ,کسب ,بخش ,کارهای ,    ,کسب و ,و به ,تاسیسات گردشگری ,همه چیز

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

همدلی فانوسی ها کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد